Vandaag hebben we allebij een snipperdag opgenomen. Op deze manier hadden we een lang weekend om de boot klaar te maken voor 24 augustus, dan gaan we tewater.
We hadden gepland om de motor te plaatsen, en binnen op te ruimen en in te ruimen. Ook moest er nog wat anti-fouling onder de boot gesmeerd worden. Dit goedje zorgt ervoor dat er geen grasmat aan de onderkant va nde boot groeit, of dat er een baard van sinterklaas achter je aan sleept. Ellen heeft daar de ochtend aan besteed, en ik ben begonnen met het inrichten van het motorruim. Afwatering van de kuipvloer in orde maken, koelwater systeem aanleggen, vetpers (om de schroefas te smeren) en grof brandstof plaatsen en aansluiten. Ondertussen was het middag. Die paar dingetjes duren toch wel lang, metname omdat je er eigenlijk allemaal net niet lekker bij kunt (meestal op een boot).
Maargoed, rond 13:00 kwam de havenmeester met de heftruck om de motor er in te tillen. Dit ging allemaal soepel. Er was alleen 1 motorsteun, waar de bevestiging van de motor net niet op paste. Het bleek dus, dat deze altijd al verkeerd had gestaan, en verklaarde ook de gescheurde demper aan de oude motor. Het grote aansluiten kon beginnen.
Brandstof leidingen, koelwater slang, dikke elektra voedingen vanaf de accu, dunne draadjes vanaf het instrumenten paneel etc etc. Rond het avond eten was alles bijna klaar. Ook Ellen was binnen behoorlijk opgeschoten, het rook er weer fris, en het meeste stof was verdwenen. Na het avondeten nog een paar dingetjes afronden en daarna proefdraaien. Hoofdschakelaar om, sleutel in het contact, accesoirestand en de lampjes gingen branden. Doordraaien naar start en.... Er gebeurde niets. Omdat het veel te warm was, en mijn denkvermogen uitgezweet, besloten we om de boel de boel te laten en naar huis te gaan.
Ga voor alle foto's van deze dag (en de andere klusdagen) naar het fotoalbum.