Vanochtend is Ellen begonnen met de 2e en laatste laag anti-fouling. Ik ben met de schema's gaan kijken waarom de motor niet start. Het bleek dat de dubieuze rode draad, die niet aangesloten zat op de oude motor, toch een betekenis had. Deze heeft gezeten tussen het contactslot en het startrelais. Volgens het schema moest er een rood-gele draad zijn welke daar aangesloten hoorde te zijn. Van het contactslot naar de aansluitdoos van de motor, en vandaar via een relais naar de startmotor. Eerst de rode draad aangesloten op het relais op de startmotor en op het contact slot. Alles lijkt erop dat het zo heeft gezeten. Spanning erop, sleutel rond, en direct stond onze volvo te knorren van genot. Omdat ik jeuk krijg van losse draden buiten de kabelboom, heb ik de kabelboom eens uitgeplozen. Wat blijkt: De rood-gele draad was aan 1 kant los gemaakt, en aan de andere kant zonder kabelschoen de bechermhuls in getrokken. Deze draad doorgemeten, en bleek prima in orde te zijn. Kabelschoenen er aan, aansluiten testen en... weer draaien. Lopen als een naaimachine. Prachtig. De dubieuze rode draad hangt er nog wel bij. Voor het geval dat...

{youtube}DirkSZzE_aM{/youtube}

Ellen was ondertussen begonnen om binnen de laatste orde op zaken te stellen, zodat we in konden ruimen. Daar heeft zij zich de hele middag mee bezig gehouden (de uitdaging om alle spullen van Aeolus weer een plekje te geven op Ostara), terwijl ik de oude ingewaterde multiplex luiken een beetje gangbaar maakte. Tijd om te vervangen! Dit wordt klus 1 als we in Dordt zijn. Al met al kunnen we nu zeggen dat we klaar zijn om te varen! Weg uit Amsterdam, eindelijk naar huis!

Bekijk de foto's in het fotoalbum.

Ga naar boven